تاییدیه کد پستی محل سکونت

تاییدیه کد پستی به عنوان یک لایه امنیتی اضافی، به وبسایتها کمک میکند تا هویت کاربران خود را به طور دقیق تأیید کنند. با اعتبارسنجی اطلاعات مکانی کاربران، این گواهی از سوء استفادهها و تقلبهای آنلاین جلوگیری کرده و امنیت حسابهای کاربری را افزایش میدهد. همچنین، گواهی کد پستی در بهبود تجربه کاربری و افزایش اعتماد کاربران به خدمات آنلاین نقش مهمی ایفا میکند.
در امور اداری مختلف، دریافت تاییدیه کد پستی کاربرد دارد، لذا باید با نحوه دریافت تاییدیه کد پستی آشنا باشیم. در این مقاله با تمام مراحل دریافت گواهی کد پستی محل سکونت که یکی از روش های احراز محل سکونت در پانا هم هست آشنا میشویم.
تاییدیه کد پستی چیست؟
در بعضی از موارد کدپستی ده رقمی که افراد در اختیار دارند با آدرسی که ثبت کرده اند مغایرت دارد که این اتفاق سبب بروز مشکلات آتی میگردد. برای حل این مساله، شرکت پست امکان استعلام آدرس با کد پستی را فراهم کرده که به آن تاییدیه کد پستی یا گواهی کد پستی میگویند.
مراحل دریافت تاییدیه کد پستی
جهت دریافت کد پستی محل سکونت میتوانید به صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام کنید.
روش آنلاین
ابتدا وارد سامانه دریافت گواهی کد پستی شوید. می توانید از اینجا منتقل شوید.

از منوی بالای صفحه روی گزینه خدمات -> خدمات دولت به مردم -> صدور گواهی پستی کلیک کنید. می توانید از اینجا مستقیما وارد بخش مورد نظر شوید.

پس از ورود به آدرس بالا صفحه زیر را مشاهده میکنید. از کادر سمت چپ صفحه، روی دریافت گواهی کلیک کنید.

در مرحله بعد کد پستی محل سکونت خود را وارد کنید (در این مرحله می توانید بیش از یک کد پستی برای دریافت گواهی وارد کنید.)

پس از وارد کردن کد (ها)ی پستی روی دکمه “ادامه” کلیک کنید و در ادامه شماره تلفن همراه فرد متقاضی (خودتان) را وارد کنید. سپس روی دکمه “دریافت کد تاییدیه” ضربه بزنید.
یک کد یکبار مصرف جهت تایید شماره تلفن همراه شما، به شمارهی وارد شده ارسال خواهد شد که در ادامه باید آن را وارد نمایید.

پس از تایید شماره همراه، نشانی های مرتبط با کدهای پستی وارد شده نمایش داده خواهند شد و باید آدرس هایی که قصد دریافت کد پستی برای آن ها را دارید انتخاب کنید. سپس روی دکمه تایید و دریافت فاکتور کلیک کنید.

در ادامه فاکتور درخواست شما صادر شده و پس از پرداخت آنلاین، گواهی مرتبط با کد پستی خود را دریافت خواهید کرد.

روی دکمه پرداخت بزنید تا به درگاه پرداخت آنلاین منتقل شوید و مبلغ فاکتور را بپردازید و در انتها گواهی خود (مشابه تصویر زیر) را دریافت نمایید.

روش حضوری
برای دریافت گواهی تاییدیه کد پستی از طریق اداره پست باید همراه با آدرس و کد پستی خود به یکی از دفاتر پست نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنید و درخواست تاییدیه کد پستی بدهید.
نکته قابل توجه در این روش، این است که دریافت گواهی کد پستی از اداره پست، نسبت به روش آنلاین (غیرحضوری) گران تر است.
نکات مهم دریافت تاییدیه کد پستی
- بدون داشتن کد پستی، نمیتوانید نسبت به درخواست گواهی کد پستی محل سکونت خود اقدام کنید لذا در صورتی که کدپستی خود را نمیدانید یا فراموش کرده اید، پیش از درخواست تاییدیه کد پستی، از اینجا و با انتخاب گزینه “درخواست کدپستی جدید” نسبت به دریافت کد پستی اقدام نمایید.
- اعتبار هر گواهی پستی فقط 15 روز میباشد.
- برای پیگیری تایدیه کد پستی کافیست به سایت post.ir مراجعه کنید و با در دست داشتن کد پیگیری، نسبت به پیگیری کد پستی خود اقدام نمایید.
نتیجه گیری
با توجه به کاربرد تاییدیه کد پستی در احراز محل سکونت در امور اداری و نرم افزاری مختلف، در این مقاله یاد گرفتیم که چه روش ها و مراحلی برای دریافت گواهی کد پستی محل سکونت وجود دارد. پیشنهاد آکادمی پانا به متقاضیان دریافت تاییدیه گواهی پستی برای کاهش هزینه ها استفاده از روش آنلاین (غیرحضوری) است.
یکی از مراحل احراز هویت در اپلیکیشن پانا، احراز محل سکونت هست که از طریق ارسال گواهی کد پستی محل سکونت امکان پذیر بوده و میتوانید به راحتی از طریق مطالعه این مقاله نسبت به دریافت آن اقدام کنید و در قسمت احراز هویت بارگذاری نمایید.
آکادمی پانا
ما همو داریم 🙂